Композиция состоит из двух фигур: сидящий мужчина с монголоидным типом лица, опустившись на правое колено, держит беркута.
Мягкие складки подола халата, рельефная узкая полоска пояса и ступня правой ноги. Скульптура отточена в пластичном отношении, контуры памятника изображены лаконично.
Минимализм внешней экспрессии восполняет внутренняя наполненность. Сюжет композиции не нов, но примененный стиль демонстрирует авторскую индивидуальность.
Несмотря на неброскую гармонию красок, композиция монументального искусства гармонично связана с окружающей средой. Величавая, спокойная, сильная фигура человека сливается с гордым профилем беркута, символизируя единение природы и человека.
Автор: А.Миронов (в рамках Международного симпозиума скульпторов), 1997г.
Sculpture "Berkutchi"
The composition consists of two figures: a seated man with a Mongoloid type of face, kneeling down on his right knee, is holding a golden eagle.
Soft folds of the hem of the robe, embossed narrow strip of the belt and the right foot. The sculpture is perfected in a plastic relation, the contours of the monument are depicted succinctly.
The minimalism of external expression makes up for the inner fullness. The plot of the composition is not new, but the applied style demonstrates the author's individuality.
Despite the subtle harmony of colors, the composition of monumental art is harmoniously connected with the environment. The dignified, calm, strong figure of a man merges with the proud profile of the golden eagle, symbolizing the unity of nature and man.
Author: A. Mironov (within the framework of the International Symposium of Sculptors), 1997.